ibland förstår jag inte

Ibland förstår jag inte hur vissa människor fungerar.
Jag talar förstås om det ytterst tragiska mordet på Engla. Sånt ska bara inte få hända! Det ska inte hända och en människa(!?) ska inte ens tänka tanken på att göra en sådan grej.
Det är oförlåtligt!

Jag förstår inte heller att man sedan ett år tillbaka har fått in ett tips i TV 3:s Efterlyst,  angående denna mannen i ett annat mord. Att man inte redan då bara tog ett DNA prov på 42-åringen. Antingen för att stryka hans namn och förklara honom oskyldig till brottet, eller skyldig och spärrat in honom.
 
Någonting är fel inom rättväsendet i Sverige. Man har (antaligen) för lite resurser eller så prioriterar man helt fel. Enligt mig.

Men det är klart. Man kan inte få någonting ogjort, det vet vi ju alla. Men man hade kanske kunnat förhindra denna man från att mörda en 10-årig flicka på cykel som han körde förbi.
För att sedan, precis som om allt är som vanligt, åka och äta en pizza på vägkrogen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0