jag <3 köpmanholmen

Jag känner mig så oerhört lyckligt lottad över att bo i Köpmanholmen. Att få bo vid havet, cykla nerför backen så kan man åka till (tursiternas) paradis Ulvön.
Vi satt och hade djupa tankar om Köpmanholmen i helgen. Det finns en sån oerhörd sammanhållning här. Mellan gamla och unga. Alla vet vilka alla är. Det är en kärlek mellan folket här.
Är man ute och går hejar man på dom man möter. Inte för att man måste - här gör man det med värme i rösten.


Nu till något mer oseriöst.. Helgen, ojojoj. Vilken dimma! Men fy så roligt!!!

Fredag: Var på stan under större del av dagen med Lina. Hem och gjorde mat, sen cyklade jag ner till Ida's stuga i Stråsundsviken och surrade fram tills småtimmarna. Var tvingad att cykla hemåt igen  och sova när jag tänkte på vad morgondagen skulle innebära....

Lördag: Vaknade sent pga. den sena kvällen innan. Skynda iväg på ICA och köpa kött för kl 14.00 vankades det grillning i Ida's stuga. Sprätte den första dunken med vin kl 14. Åt och hade den mysigt med brudarna och sedan hem till Jonathan för att sällskapa med grabbarna ner till HOLMEN BLUES. Kom ner lagom till fotbollen, vi tog plats i öltältet med våran filt i gräset. Fy vad  mysigt! Kollade på fotbollen men den fick som bekant ett snöpligt slut...
Förflyttade oss själva och våra filtar närmare scenen och njöt av Roger Pontare's (o)sköna stämma. Efter detta begav vi oss hem till Elizabet och ja, *censuuuuur*..
Fick agera konfliktlösare någon gång under kvällen samt höra en del idiotiska grejer men även positiva så lämnade jag och Ida festen runt 05.15.  Trötta och en aningens överförfriskade somnade vi gott....
Finns så mycket mer att skriva om kvällen men det får bli censur på det också!

Söndag: Vaknade upp med den värsta bakfyllan jag varit med om. Men det vare värt.
Halva dagen gick åt att kolla på vad klockan var. Klockan gick med jag och Ida hängde inte med.

Måndag: Åkte på en roadtrip över dagen med Ida och hennes mamma till Luleå, Piteå och Skellefteå.
Riktigt mysig dag. Är hel nöjd!

adjö / e


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0