k a l l d u s c h

Jag har gått runt med en klump i magen och halsen hela dagen, har liksom känt mig alldeles tom. Varför?
Magnus Wernblom lägger av med omedelbar verkan.

"Werner" har så länge som jag kan minnas, alltid spelat hockey. Framför allt i Modo. Han var anledningen till varför iaf jag åkte på Kempehallen och stog på ståplats och skrek, även fast jag inte såg något eller hördes speciellt mycket. (dom som har träffat mig vet att jag är ungefär lika lång som min röst är mörk...)
Magnus Wernblom var en av Modos största spelare genom tiderna. Det har han bevisat, han har målrekordet i Modo genom alla tider med sina 276 mål. Karl'n har även gjort 723 matcher.
Inte illa pinkat om jag får säga det själv!

Folk som inte kommer ifrån Övik vet inte hur stor han är här uppe, det han gjort för Modo. Och inte att förglömma, Skellefteå. Känns som Övik har lite landsorg idag.

Det känns tungt att Modo tappar en sån stor profil, men eftersom han själv känner att han inte har något mer att ge så är hans beslut alldeles riktigt och rätt.


Titta och njut!
TACK!

Kommentarer
Postat av: Marika

Det är så trist att han slutar fast jag förstår hans beslut ändå om han känner sig less och så. Det var en jättebra film om han du lagt in föresten:)

2008-11-04 @ 20:27:04
URL: http://hockeyrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0