nostalgi på hög nivå

Jag kom på en sak när jag åkte buss häromdagen. Fick en lukt-nostalgi på hög nivå.
Det luktade fruktansvärt mycket tonårssvett i bussen. Alla pojkar OCH flickors svett  lukt blandades, det luktade exakt så som jag minns att just den buss turen ska lukta. Tonårssvett.
Den där söta men ack så fräna lukten. Jag var som tillbaka på högstadie tiden. Satt och fnissade själv åt alla minnen och tokigheter vi hittade på då. Åh!

Idag är det 6e Juni, sveriges nationaldag. Jag förstår inte varför alla hakar upp sig på att vi inte firar lika mycket som Norge gör. Okej, jag vill gärna vara med på "syttonde maj" någongång, bara för att se hur patriotiskt det är.
Men vi i Sverige har aldrig firat nationaldagen speciellt mycket. Rätt roligt faktist.

Ikväll är det iag Sverige - Danmark! ZLATAN ZLATAN ZLATAN!!!

Och jag är även FETT bitter över att jag inte har sett The Boss, Bruce Springsteen dom här dagarna när han varit i Sthlm. Bu-fucking-hu!

herrå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0